استاندارد ایزو 10002 چیست ؟

استاندارد ایزو 10002 به عنوان آخرین نسخه ISO 10002: 2014 یک استاندارد بین المللی است که توسط سازمان بین المللی استاندارد سازی (ISO) تهیه و منتشر شده است. این استاندارد چیزی است که در مورد روند رسیدگی به شکایات مربوط به محصولات، از جمله برنامه ریزی و طراحی شرکت، تعمیر و نگهداری و بهسازی به پیگیری و ارزیابی و تجزیه و تحلیل شکایات مشتریان می پردازد.

صنایع عمده شامل مواد شیمیایی ، داروسازی ، بیوتکنولوژی ، فرآوری مواد غذایی ، فولاد ، تجهیزات حمل و نقل ، سیمان ، معدن ، نفت ، ماشین آلات و نرم افزار است. ایزو 10002 با پیشرفت اقتصادی و فناوری پیشرفته ، یکی از پرطرفدارترین استاندارد های این روزها در بین سازمان ها و صنایع است.

ایزو 10002 فرایندی برای رسیدگی به شکایات است که در سال 2004 توسط سازمان بین المللی استاندارد سازی (ISO) تهیه شده است. این مجوزها برای سازمان های مختلف و کلیه بخشها در دسترس است.

اهداف استاندارد ایزو ۱۰۰۰۲ چیست ؟

این سیستم مدیریت کیفیت را به منظور ارتقاء رضایت مشتری اتخاذ می کند. استاندارد نه تنها در رسیدگی به شکایات مشتری کمک می کند بلکه به تبدیل شکایات مشتری به عنوان فرصتی برای بهبود کیفیت خدمات کمک می کند.

اگر سازمان شکایات مشتریان را به عنوان فرصتی در نظر بگیرد ، آنگاه به عنوان طیف گسترده ای برای شناسایی نقاط ضعف و نواقص خدمات ارائه شده به مشتری است که می تواند در نهایت باعث پیشرفت شود. استاندارد به گونه ای طراحی شده است که در هر سازماني با توجه به اندازه و ماهيت كسب و كار خود قابل استفاده است در واقع طراحي استاندارد براي استفاده از بنگاه ها و بخش هاي كوچك در نظر گرفته شده است.

یک سیستم مدیریت شکایت با حمایت استانداردهای صنعت مانند ISO 10002 سطح بالایی از رضایت مشتریان و مشتری محوری سازمان ها را تضمین می کند.

مزایای صدور گواهینامه  ISO 10002

دریافت گواهینامه  ISO 10002برای شرکت ها و موسسات مزایای بسیاری در بر دارد که شامل راهنمایی برای ایجاد چارچوبی برای رسیدگی به شکایات مؤثر، افزایش اعتماد به نفس مشتریان، دستیابی به رضایت کامل مشتریان، افزایش ارزش و شناخت برند، مزیت رقابتی خوب در بازار، افزایش راندمان عملیاتی، اطمینان از تعهد مدیریت عالی و رویکرد بهتر برای بهبود مداوم می باشد.

این استاندارد می تواند با ISO 9001 مطابقت داشته باشد تا سیستم مدیریت کیفیت را با کمک سرویس  ISO 10002اتخاذ کند که عامل اصلی رضایت مشتریان است.

به طور خلاصه ، ISO 10002  روابط بهتر مشتری، بهبود مستمر فرآیندها، ایجاد سطح بالاتری از رضایت مشتریان، بهبود برند و تمرکز مدیریت را تضمین می کند.

اخذ استاندارد ایزو 10002

اگر می خواهید گواهینامه ISO 10002 را دریافت کنید ، لازم نیست نگران باشید. پرشین ایزو یک شرکت پیشرو است که در حوزه ها و بخش های مختلف تخصص دارد. برای دریافت ISO 10002 می توانید به سادگی با مراجعه به سایت این شرکت مراجعه نمایید و فرم های مربوطه را پر کنید تا متخصصان این شرکت در اولین فرصت با شما تماس بگیرند و بهترین راه حل ممکن را ارائه دهند.

شرکت پرشین ایزو می تواند به سازمان شما برای دستیابی به گواهینامه ایزو 10002 كمك كنند. دریافت ایزو 10002 ، راهی برای دستیابی به موفقیت و رضایت مشتریان خواهد بود.

به سازمان ها و شرکت ها توصیه می شود که علاوه بر دریافت استانداردهایی همچون 90001 و 14001 ، حتما از استانداردهایی مانند ISO 10002 نیز استفاده کنند.